De details maken het verschil

Bouwen in bedrijf

Strak, zakelijk en degelijk

Traditioneel staaltje nieuwbouw

‘Vakmanschap is meesterschap: restauratie!'

> Home > Actueel > Stichtingen Serviceflats De Schakel en De Horst tekenen overeenkomst in het kader van Resultaat Gericht Samenwerken (RGS).

PA-adv webiste

 

 

Waarom van de Linde?

 
  • Vakkundig en klantvriendelijk
  • Afspraak is afspraak
  • Gegarandeerd goed
  • Bouwen op vertrouwen
  • Topkwaliteit gegarandeerd!

Stichtingen Serviceflats De Schakel en De Horst tekenen overeenkomst in het kader van Resultaat Gericht Samenwerken (RGS).

Het afgelopen jaar stond voor Stichtingen Serviceflats De Schakel en De Horst geheel in het teken van het vervangen van de kozijnen. Mede door de bijzondere goede samenwerking van de bovengenoemde opdrachtgevers met Marsaki Vastgoedbeheer en Bouwbedrijf van de Linde, hebben beide serviceflats een upgrade ondergaan. De buitenzijde is voorzien van nieuwe kozijnen met frisse moderne kleuren, die tevens voorzien zijn van beter geïsoleerd dubbel glas, maar ook binnen zijn de nodige vernieuwingen toegepast. Te denken valt aan o.a. deels nieuwe radiatoren en elektrisch bedienbare zonweringen. Mede dankzij de strakke planning en de goed op elkaar afgestemde bouwteams, is de eerste fase een groot succes geworden. Op beide locaties was de samenwerking met Marsaki, de hoofdaannemer Bouwbedrijf van de Linde, onderaannemers, de locatiemanagers en niet te vergeten de bewoners toch wel bijzonder te noemen.

Na het afronden van de eerste fase moeten de drie hoofdpartijen gedacht hebben: “Dit smaakt naar meer!” en hoe kunnen we de samenwerking meerjarig continueren.

 

Belangrijke gebeurtenis op dinsdag 24 april.

Om deze meerjarige samenwerking te bekrachtigen hebben de drie partijen besloten om een resultaatgerichte samenwerking (RGS) aan te gaan. Op dinsdag 24 april jl. was het officiële moment dat er een aantal overeenkomsten werden getekend. Een onderdeel hiervan is een code of conduct, of te wel een soort ‘gedragscode’ die invulling geeft aan de wijze waarop de stichtingen, Marsaki (verantwoordelijk voor het vastgoedmanagement) en Bouwbedrijf van de Linde (Hoofdaannemer, verantwoordelijk voor het vastgoedbeheer) met elkaar willen samenwerken.

Een gevoel van gezamenlijk eigenaarschap voor het gebouw is daarbij het primaire uitgangspunt. Verder worden er Service Level Agreements (SLA) afgesloten, waarin praktische werkafspraken over o.a. doorlooptijd en de registratie van werkzaamheden zijn gemaakt. Marsaki tekent een overeenkomst met betrekking tot het financieel en administratief beheer van beide serviceflats en Bouwbedrijf van de Linde tekent een overeenkomst met betrekking tot aanneming van werk, het technisch beheer. Beide overeenkomsten vullen elkaar aan. Marsaki heeft daarnaast een toezichthoudende rol op de kwaliteit, doorlooptijd en de prijs van de uitvoering van het werk.

 

De doelstellingen

De meest belangrijke uitgangspunten zijn om te werken aan duurzaamheid, energiebesparing, levensloopbestendigheid van het gebouw en waar mogelijk het aanbrengen van dementievriendelijke elementen. Stichtingen Serviceflats De Schakel en De Horst, Marsaki Vastgoedbeheer en Bouwbedrijf van de Linde zijn enorm trots op deze unieke samenwerking. Met het ondertekenen van deze overeenkomsten wordt er een mooie en positieve samenwerking bekrachtigd.

 

Wat is het resultaat van RGS?

Resultaatgericht Samenwerken moet leiden tot lagere investerings- en onderhoudskosten, optimale kwaliteit, een efficiënter proces en een grotere tevredenheid. Het is een open en transparante samenwerking, waarin de partijen van toegevoegde waarde van en naar elkaar zullen zijn. Ze kunnen het maximale uit hun kennis, ervaring en kwaliteiten halen met als doelstelling de beide stichtingen totaal te ontzorgen op het gebied van onderhoud en het in conditie houden van beide gebouwen.

De drie contractpartijen hebben een gezamenlijke overeenstemming over werkzaamheden en budgetten, vastgelegd in een Meerjaren Onderhoudsplanning (MJOP) met een Meerjaren Onderhoudsbegroting (MJOB) per locatie. Deze worden elke twee jaar geactualiseerd. Belangrijke uitgangspunten zijn o.a. de meetbare resultaten zowel in de uitvoering als financieel, de beheersbare risico’s, de kwaliteit en budgetzekerheid en de continuïteit van de werkportefeuille.

 

Wat betekent het voor de Serviceflats De Schakel en De Horst?

De eerste fase is goed verlopen, mede dankzij de gemoedelijke sfeer tussen het bouwteam en de bewoners. Met het starten van de volgende fase komt er door deze samenwerking een herkenbaar en vertrouwd team voor de bewoners bij de uitvoering van het onderhoud. Verder zijn er een aantal besparingen voor de langere termijnen. Te denken valt aan besparing op de directe onderhoudskosten, de gemiddelde onderhoudskosten per woning en de besparing op de renovatiekosten per appartement.

Serviceflats De Schakel en De Horst zijn wooncomplexen voor zelfstandig wonende senioren. Naast de diverse appartementen zijn er verschillende voorzieningen en services beschikbaar, die het wonen in een serviceflat extra comfortabel maken. Denkt u dan aan o.a. een winkel, een kapper, een pedicure, fysiotherapie en een diversiteit aan activiteiten waar de bewoners geheel vrijwillig aan kunnen deelnemen. Beide complexen zijn strategisch gelegen op een korte afstand van het centrum van Goes. Voor meer informatie: www.deschakelgoes.nl en www.dehorstgoes.nl

Namens de heer R. Luiten, directeur-bestuurder serviceflats De Schakel en De Horst.